Últimes notes de premsa


 

12 d'abril de 2024

“The Head” continua creixent en vendes amb la confirmació de nous acords per a la tercera temporada al MIPTV
La nova entrega de la principal franquícia internacional de THE MEDIAPRO STUDIO, encara pendent d’estrena, ha estat adquirida per la televisió australiana SBS, l’operador letó Tet TV + i la televisió pública d’Estònia, EPB

The Mediapro Studio Distribution tanca el seu pas per l’última edició del MIPTV a Canes amb importants acords de vendes que també inclouen la sèrie “Primate” i l’anunci de la nova sèrie “El mal”, en coproducció amb 3Cat

“The Head”, la gran franquícia internacional de THE MEDIAPRO STUDIO, continua sumant noves vendes amb la comercialització de la seva tercera temporada, ja garantida a tots els operadors que han estrenat i emès les dues entregues anterior a més de 90 països, incloent-hi els EUA, Amèrica Llatina, el Japó, Austràlia, França, Alemanya, nord d’Europa, República Txeca i Eslovàquia.

Els acords de distribució més recents de la sèrie s’han tancat aquesta setmana al MIPTV amb la confirmació que la temporada final de la trilogia, actualment en postproducció, arribarà a la cadena pública australiana SBS (Special Broadcasting Service), l’operador letó Tet TV + i la televisió pública d’Estònia EPB (Estonian Public Broadcasting), confirmant una vegada més l’èxit internacional de l’inquietant thriller protagonitzat per John Lynch, que a Espanya i als Estats Units emet HBO Max.

El balanç del pas de The Mediapro Studio Distribution en aquesta edició del MIPTV a Canes inclou també altres acords de vendes. Un dels títols que més ha cridat l’atenció al mercat ha sigut la comèdia “Primate”, producció de THE MEDIAPRO STUDIO per a Prime Video a Amèrica Llatina i Espanya. Basada en les anècdotes reals del seu protagonista, l’actor colombià Christian Tappan, la sèrie ha estat adquirida per la cadena pública colombiana RCN per a la seva emissió en televisió en obert en aquest país. La ficció, que retrata amb humor les vivències d’un home en plena crisi dels 50 que mai va pensar a envellir, està escrita per Andrés Burgos (“Noticia de un secuestro”) i dirigida per Andrés Beltrán (“MalaYerba”). Amb Christian Tappan completen el repartiment d’aquesta sèrie Diego Cadavid, Juan Pablo Urrego, Natasha Klaus, Katherine Porto, Luciana Tappan, John Alex Toro i Roberto Cano.

Entre les ventes més rellevants d’aquests dies, també destaca l’acord de venta amb NBCUniversal International Networks & Direct-To-Consumer for DIVA als Balcans. La companyia ha adquirit els drets d’emissió d’algunes de les pel·lícules del catàleg de Johnson Production Group, els drets de les quals formen part del dossier de The Mediapro Studio Distribution, entre aquests hi ha els films de de gènere familiar i de comèdia romàntica com “Digging up Love”, “Would you kill for me?”, “A Royal Christmas Crush”, “The Most Colorful Time of the Year”, “Noel Next Door” i “My Grown Up Christmas List”.

Una altra novetat important d’aquesta edició ha sigut l’anunci de la nova sèrie “El mal”, thriller en coproducció amb 3Cat, la plataforma de streaming de TV3, protagonitzat per David Verdaguer i Ángela Cervantes, que començarà a rodar-se en breu a Barcelona, i els drets de venda internacional del qual gestiona The Mediapro Studio Distribution.

Finalment, hi destaca l’interès i l’acollida de continguts presentats per la companyia i que han inclòs una presència destacada de títols unscripted, com els presentats a MIPFORMATS per Ran Tellem, Director de Contingut Internacional, i Salvador Romero, Head d’estratègia de format non-scripted, en el panel ‘Meet the Creative Minds Behind THE MEDIAPRO STUDIO’ Formats’. Moderats per la periodista Rebecca Leffler, hi van comentar sobre títols com “El Conquistador”, “Crush”, “Call Me When You Get There” i “400”, tots actualment en emissió a diverses cadenes a Espanya, i el nou format “Unanimous”.

11 d'abril de 2024

Finalitza el rodatge de “Su Majestad”, sèrie Original de Prime Video produïda per 100 Balas (THE MEDIAPRO STUDIO) i Sayaka Producciones
Anna Castillo i Ernesto Alterio encapçalen el repartiment on també hi participen Pablo Derqui, Ramón Barea, Ana María Vidal, Lucía Díez i Freddie Dennis, entre d’altres

“Su Majestad” ha estat escrita per Diego San José, José Antonio Pérez Ledo i Borja Cobeaga qui també és al capdavant de la direcció juntament amb Ginesta Guindal

Prime Video ha anunciat avui el final del rodatge de la seva pròxima sèrie Original “Su Majestad”, una comèdia creada per Borja Cobeaga (“Superlópez”, “Ocho apellidos vascos”, “Pagafantas”) i Diego San José (“Vota Juan”, “Ocho apellidos vascos”). Produïda per 100 Balas (THE MEDIAPRO STUDIO) i Sayaka Producciones, s'estrenarà el 2025 a Prime Vídeo a més de 240 països i territoris d’arreu del món com a part de la subscripció Prime.

Durant les 10 setmanes de rodatge, l'equip de la sèrie ha recorregut alguns dels palauets, finques, i localitzacions més reconegudes i majestuoses de Comunitat de Madrid i els seus voltants com són el Palau de Linares, el Casino de Madrid, el Palau de Santoña, la Quinta de Mirabel a Toledo o La Granja de Sant Ildefons a Segòvia. A més de llocs emblemàtics de la capital com ara el Faro de Moncloa, el Mercat de l'Ordi, el Teatre de La Latina, l'Escola Superior de Cant i l'Església de San José, entre d’altres localitzacions.

“Su Majestad” està protagonitzada per Anna Castillo (“Nowhere”, “La Llamada”, “El Olivo”) en el paper de la Princesa Pilar i Ernesto Alterio (“Perfectos desconocidos”, “Un mundo normal”, “Narcos”) com a Guillermo, el Secretari de la Princesa. Completen el repartiment Pablo Derqui (“Los renglones torcidos de Dios”, “Honeymoon”, “La línea invisible”) com el rei Alfons XIV; Ramón Barea (“Historias para no dormir”, “Todos lo saben”, “Cinco lobitos”), que interpretarà el Cap de la Casa Reial; Ana María Vidal, (Los Artistas, primeros trazos”, “El último invierno”, Los misterios de Laura”), en el paper de mare de Guillermo i Lucía Díez, (“Un hípster en la España vacía”, “El Cid”, “La otra mirada”), que donarà vida a la Camino, la millor amiga de la Princesa Pilar; Pablo Vázquez (“Galgos”, “A mil kilómetros de la Navidad”, “Vis a vis: El Oasis”), com a Cap de Seguretat i Freddie Dennis (“La reina Carlota: Una historia de los Brigerton”, “The Nevers”, “Une amitié dangereuse”) que es ficarà dins la pell d'un antic amor de la Princesa, entre d’altres.

Diego San José i Borja Cobeaga formen l’equip de guió juntament amb l’escriptor i guionista José Antonio Pérez Ledo (“Orbita Laika”, “Ovejas eléctricas”, “Caminantes”). Per la seva banda, la cineasta Ginesta Guindal (“Élite”, “Vida Perfecta”, “El Vecino”) signa la direcció juntament amb Cobeaga. Al capdavant de la producció executiva figuren Laura Fdez. Espeso, Alejandro Flórez, Javier Méndez i Diego San José de THE MEDIAPRO STUDIO, i Nahikari Ipiña i Borja Cobeaga de Sayaka Producciones.

SINOPSI: Espanya, any 2024. Pilar és una jove Princesa i futura Reina d'Espanya qui, de manera sobtada i precipitada, es veu obligada a quedar-se al capdavant de la institució després d'un escàndol que esquitxa el seu pare el rei Alfons XIV que l'allunya de la primera línia pública durant uns mesos. Pilar ha de demostrar-li al país que no és la irresponsable, insolent vaga i inútil que tots creuen. El que passa és que potser tenen raó.

11 d'abril de 2024

THE MEDIAPRO STUDIO produirà “Crush” per a TelevisaUnivision
L’adaptació del format s’emetrà a Mèxic i als Estats Units

THE MEDIAPRO STUDIO ha tancat un acord amb TelevisaUnivision per produir una adaptació del game show “Crush”, que es gravarà a Mèxic i s’emetrà en un dels principals slots de la televisió en obert d’aquest país, el prime time dels diumenges del canal Las Estrellas de TELEVISA. El concurs també s’emetrà als Estats Units a través d’Univision.

“Estem molt orgullosos de poder portar als espectadors de Mèxic i els EUA l’adaptació de ‘Crush’, un dels formats d’entreteniment més originals de l’STUDIO, que produirem íntegrament amb els nostres equips de Mèxic, i fer-ho amb un dels nostres principals socis a Amèrica Llatina com TelevisaUnivision”, ha comentat Catalina Porto, directora de continguts de THE MEDIAPRO STUDIO a Mèxic i Colòmbia.

“Ens encanta ‘Crush’ per trencar motlles dels concursos clàssics de preguntes i respostes i és un format universal, molt versàtil per ser adaptat. Per això, estem molt contents que pugui tenir una nova versió de la mà de TelevisaUnivision i que sigui a Amèrica Llatina on el concurs continuï la seva expansió internacional”, ha dit Amparo Castellano, Directora de No Ficció de THE MEDIAPRO STUDIO.

Creat i distribuït per THE MEDIAPRO STUDIO, basat en una idea original de Ran Tellem, Director de Desenvolupament de Contingut Internacional de l’STUDIO, i Sergio Sancho, de Phileas Producciones, “Crush” és un format de concurs familiar, on dos equips de quatre persones competeixen cada setmana per guanyar un premi en metàl·lic a través de la resposta a una sèrie de preguntes, amb l’ajuda d’un personatge conegut. El repte és triar les respostes correctes i evitar ser “aixafats” per una enorme caixa fort plena de diners suspesa sobre els concursants.

Concebut com a una superproducció, l’emoció del concurs té molt a veure amb la seva posada en escena i un enorme desplegament de mitjans: un gran plató circular amb públic, l’ús de càmeres especials robotitzades com la travelling cam o la skycam, que recorren el plató com si es tractés d’un camp de futbol, i cinc caixes forts amb pesades estructures de metall que amenacen amb caure sobre els participants que s’equivoquin al triar la resposta.

“Crush” es va estrenar per primera vegada a Espanya, a RTVE, el 2018, i des del 2020 triomfa al canal VTV de Vietnam, on ha sigut líder d’audiència amb el títol de “Chọn Đâu Cho Đúng”.

Sobre THE MEDIAPRO STUDIO
THE MEDIAPRO STUDIO és la factoria de creació, producció i distribució de contingut de GRUP MEDIAPRO. THE MEDIAPRO STUDIO és responsable de la posada en marxa de projectes globals d'alta qualitat, desenvolupats juntament amb grans talents de reconegut prestigi nacional i internacional com Paolo Sorrentino, Woody Allen, Isabel Coixet, Ran Tellem, Oliver Stone, Daniel Burman, Fernando León de Aranoa, Ivan Escobar, Javier Fesser, Patricio Guzmán, Borja Cobeaga, Diego San José, Marc Cistaré, Manuel Huerga, Ernesto Daranas, Gastó Duprat, Mariano Cohn, Marc Vigil, Fernando González Molina, Berto Romero, Andreu Buenafuente, Clara Roquet i Coral Creu, entre d'altres. THE MEDIAPRO STUDIO té presència a 24 de les 52 oficines del grup, des de les quals es produeixen sèries de ficció, pel·lícules, programes d'entreteniment, formats de curta durada i documentals de tots els gèneres. THE MEDIAPRO STUDIO treballa amb operadors clau de la indústria mundial com HBO Max, Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Viacom o WarnerMedia i les seves produccions han aconseguit diversos premis internacionals, entre els quals destaquen 2 Oscars, 2 Globus d'Or, 2 Daytime Emmy Awards i múltiples premis Goya.

8 d'abril de 2024

THE MEDIAPRO STUDIO presenta “El mal” (Quiet), un thriller protagonitzat per David Verdaguer i Ángela Cervantes, en coproducció amb 3Cat
Ambientada a Barcelona, la sèrie està creada per Lluís Arcarazo i el rodatge començarà en les pròximes setmanes, dirigit per Marta Pahissa

“El mal” s'estrenarà a 3Cat i The Mediapro Studio Distribution compta amb els drets de venda de la sèrie a escala mundial

THE MEDIAPRO STUDIO ha anunciat avui al MIPTV la seva nova sèrie “El mal”, un thriller de vuit episodis coproduït amb 3Cat, que s'estrenarà a TV3 i la plataforma 3Cat. Lluís Arcarazo és el creador d'aquesta ficció, ambientada a Barcelona, que narra la història d'una investigació per trobar un assassí en sèrie, que ha triat com a víctimes a la baula més feble de la societat: els sensesostre. David Verdaguer (guanyador de dos premis Goya per “Saben aquell” i “Estiu 1993”) i Ángela Cervantes (dues vegades nominada als premis Goya per “La maternal” i “Chavalas”), seran els protagonistes d'aquesta sèrie, que començarà el seu rodatge a Barcelona en pròximes setmanes dirigit per Marta Pahissa.

Laura Fdez. Espeso, Javier Méndez, Lluís Arcarazo i Bernat Elías són els productors executius per part de THE MEDIAPRO STUDIO i Oriol Sala-Patau i Conxa Orea són els productors executius per part de 3Cat. La sèrie s'estrenarà en primícia a 3Cat i The Mediapro Studio Distribution compta amb els drets de venda a escala mundial.

“Amb “El mal” elevem el thriller a un altre nivell. La sèrie, de narrativa clàssica i deutora en certa forma de grans mestres del cinema contemporani com David Fincher o Michael Mann i amb ressons de pel·lícules com “Seven”, “Zodiac” o “Collateral”, o de sèries com “Mindhunter”, ens introdueix de manera minuciosa en la investigació d'aquests crims en el context d'una Barcelona menys lluminosa, però fascinant en el seu retrat i fotografia”, ha comentat Javier Méndez, Head de Cinema i Co-Head de Televisió de THE MEDIAPRO STUDIO.

“El mal” està creada i escrita per Lluís Arcarazo, qui és el principal guionista de tots els episodis de la sèrie, amb la col·laboració dels guionistes Guillermo Cisneros i María Jaen. Arcarazo ja ha treballat anteriorment amb THE MEDIAPRO STUDIO a la pel·lícula “Salvador (Puig Antich)” i a la sèrie “Nit i dia”, dirigida per Oriol Paulo, que va ser un èxit en territoris com Austràlia, Itàlia, el Brasil, els Estats Units, Suècia o el Regne Unit, entre d’altres.

Marta Pahissa serà la directora dels vuit episodis de la sèrie. Directora de ficció i documentals amb més de vint-i-cinc anys d'experiència, Pahissa ha dirigit títols com “Rapa” per a Movistar Plus+, “Smiley” per a Netflix, i “Ser o no ser” per a RTVE, aquesta última produïda també per THE MEDIAPRO STUDIO.

L'argument d’“El mal” parteix d'una història real. A la fi d'abril del 2020, en ple confinament per la COVID-19, les autoritats van detenir un home acusat d'assassinar diversos indigents un darrere l'altre als carrers de Barcelona. Sempre seguint els mateixos patrons: sempre mentre dormien i sempre amb una brutalitat extrema. Amb aquest plantejament, i en aquest context de ciutat buida i confinada, Arcarazo desenvolupa la idea d’“El mal”, amb el doble sentit tant de maldat com d'un virus que va infectant les seves víctimes.

Els agents d'homicidis encarregats de la investigació, el seu entorn personal més pròxim i els qui es veuen obligats a conviure als carrers de Barcelona sense possibilitat de fugir de cap mal són els personatges principals de la història.

David Verdaguer és un dels grans actors del moment al nostre país, guanyador de dos premis Goya per “Saben aquell” i “Estiu 1993”, a més de dos premis Feroz i dos Premis Gaudí, entre d’altres. Ángela Cervantes és una de les actrius amb major projecció, nominada dues vegades als premis Goya per “La maternal” i “Chavalas”, treballs pels quals va ser premiada amb sengles Premis Gaudí.

Aquest projecte compta amb el suport de l’ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals Catalan Institute of Cultural Enterprises).

4 d'abril de 2024

The Mediapro Studio Distribution exhibeix la seva força a MIPTV amb nous continguts internacionals en ficció i formats unscripted
Sèries com “Witness 36”, “Celeste”, “The Famous Five”, la tercera temporada de “The Head”,¡ i formats com “Call Me When You Get There” o “Timeless”, entre els grans títols presents en aquesta edició

THE MEDIAPRO STUDIO participarà també a MIPFORMATS, avantsala del mercat dedicat a la no ficció amb presència en diversos panells

The Mediapro Studio Distribution afronta una nova edició de MIPTV amb importants incorporacions de títols al seu ampli dossier de vendes, fruit de les aliances de la companyia amb els principals partners de la indústria a nivell mundial, així com produccions nacionals i internacionals en plena producció.

Entre els títols principals d'aquesta edició de MIPTV hi ha la sèrie "Celeste", coproducció amb Movistar Plus+ creada per Diego San José, que acaba de començar el seu rodatge i el punt de partida del qual és la investigació que haurà de dur a terme una inspectora d'Hisenda a la vora de la jubilació per demostrar que una gran estrella de la música llatina ha de pagar impostos a Espanya.

Altres títols destacats de The Mediapro Studio Distribution són "The Famous Five", l'adaptació actualitzada de les populars novel·les de l'escriptora britànica Enid Blyton, feta en coproducció amb BBC Studios, amb drets de distribució per a Espanya, Portugal i Amèrica Llatina; "The Head", la gran franquícia internacional del STUDIO, la segona temporada de la qual figura entre les millors sèries del 2022 per la revista Variety, i amb una tercera i última temporada en fase de postproducció.

Menció a part mereixen un nou projecte de ficció en procés de desenvolupament com "Witness 36". Després d'un exitós recorregut a la Berlinale Series Market i les sessions de Co-Pro Pitching de Sèries Mania, "Witness 36" és un thriller d'espionatge que aborda a quin lloc queda la veritat a l'era digital realitzada a través de l'exploració de la identitat, la justícia i les segones oportunitats. Escrita per Daniel Burman ("El abrazo partido", "Iosi, el espía arrepentido"), Natacha Caravia ("Iosi, el espía arrepentido"), Juan Matías Carballo ("El Amor Después del Amor", "El Grito de las Mariposas"). A més, la sèrie compta amb la participació del productor nord-americà Michael Nozik, que s'ha unit a l'equip d'Oficina Burman (THE MEDIAPRO STUDIO) en aquest projecte.

The Mediapro Studio Distribution presenta aquest any nous continguts i formats unscripted amb títols com “Truca quan arribis. Atacama” (Call me when you get there), un format multi plataforma on tres parelles de creadors de contingut han de superar una sèrie de reptes amb el desert d’Atacama (Xile). En aquest reality d’aventura, creat per El Terrat (THE MEDIAPRO STUDIO), suma igual la feina en equip i la competitivitat com la capacitat de trobar els buits legals a les normes establertes.

A més, The Mediapro Studio Distribution presentarà també altres formats d'èxit a Espanya, que ara busquen la seva expansió internacional com "Ztanda” (Timeless), un nou concurs musical que ha conquerit la generació Z al País Basc, on a cada programa realitzen un vertiginós viatge al passat, rememorant i interpretant temes icònics que sonaven fa dècades; "Vosaltres mateixos” (You're it!), el programa d'El Terrat que ha suposat el retorn d'Andreu Buenafuente a TV3 amb un programa d'humor setmanal, on el protagonisme recau en la gent en un format en què Buenafuente es diverteix i improvisa escoltant les històries dels espectadors; o el docureality "400", també produït pel Terrat, on el presentador Pere Aznar conviu cada setmana amb una associació d'àmbit social per cercar motius de superació i felicitat, i que després de dues temporades en antena ha suscitat l'interès del mercat a Itàlia.

Entre altres destacats formats d'entreteniment que formen part del dossier de vendes de The Mediapro Studio Distribution, sobre surten dos veterans programes amb exitoses trajectòries com són "El Conquistador", el reality més extrem i de més èxit de la televisió a Espanya i que ja afronta la seva 20ª temporada a ETB després del seu salt a la televisió nacional a TVE l'any passat, i "Atrapa’m si pots", actualment en emissió a onze canals autonòmics a Espanya.

THE MEDIAPRO STUDIO a MIPFORMATS
THE MEDIAPRO STUDIO estarà també present a les jornades MIPFORMATS, que tindran lloc el cap de setmana del 6 i 7 d’abril. Dos dies de conferències per explorar les últimes tendències en formats unscripted internacionals a diferents panells, que comptaran amb la participació de Ran Tellem, Director de desenvolupament internacional de THE MEDIAPRO STUDIO; Salvador Romero, director d’estratègia de formats Non-scripted a TMS i Mònica Terribas, showrunner del departament de No Ficció de TMS.

Sota el títol “Meet the creative minds behind The Mediapro Studio’s formats”, Tellem i Romero abordaran el 7 d'abril en aquest panell que tindrà lloc a les 15.15 h. a la sala Riviera, com creen, desenvolupen i posen en marxa nous formats unscripted destinats al mercat internacional, un repte en una indústria on tot sembla inventat.

Per la seva banda, Mònica Terribas, moderarà també el 7 d’abril a la sala Palais a las 17:00h., el panell “The role of the documentary in the quest for truth vs misinformation”, sobre el paper que exerceixen els documentals d’actualitat a l’hora de comptar una història completa en una societat assedegada d’informació. Mike Lerner, productor de Roast Beef Productions i Emanuel Rotstein, Head of Documentaries at ICON DOCS seran els ponents d’aquesta interessant xerrada.

1 d'abril de 2024

Laura Fernández Espeso reconeguda als Estats Units com a “International Media Woman of the Year” per la revista Variety
És la primera espanyola que rep aquesta distinció, que la publicació concedeix anualment a una destacada personalitat femenina, rellevant per les seves fites a la indústria audiovisual en l’àmbit mundial

Variety destaca la seva decisiva implicació en la creació, expansió i posicionament de THE MEDIAPRO STUDIO fins a consolidar la companyia com un referent de la producció independent del cinema i de la televisió internacional

Laura Fernández Espeso, CEO de THE MEDIAPRO STUDIO, ha estat reconeguda per la revista Variety als Estats Units amb l’International Media Women of the Year, una distinció que la prestigiosa publicació, referència de la indústria audiovisual arreu del món, concedeix cada any a una personalitat femenina, rellevant per les seves fites professionals. El reconeixement, que coincideix amb la celebració al mes de març del Dia Internacional de la Dona, és la primera vegada que recau en una espanyola.

Entre les qualitats mencionades per Variety, destaca la sòlida carrera professional de la Laura i el seu decisiu impuls en la creació i posterior expansió i posicionament internacional de THE MEDIAPRO STUDIO, on dirigeix l’estratègia de creació, producció i distribució de continguts del grup, fins a consolidar la companyia com un referent de la producció independent del cinema i de la televisió mundial.

Així mateix, reconeix la seva aposta pel talent creatiu, les coproduccions, les aliances per a la creació i distribució de continguts amb els principals partners de la indústria audiovisual mundial, com el llançament juntament amb Penélope Cruz de la productora Moonlyon, l’aliança amb el gegant de la producció turca Medyapim i l’impuls de la producció a les 24 seus (Espanya, Europa, Amèrica Llatina i als Estats Units) de les 52 que té GRUP MEDIAPRO al món amb equips locals d’enorme talent.

Variety també inclou els testimonis de destacades personalitats de la indústria:
“Hem tingut una connexió increïble des del principi. Tenim gustos i motivacions molt similars a l'hora d'escollir quins projectes fer juntes”, diu Penélope Cruz sobre la seva relació amb Laura Fdez. Espeso. “Estic aprenent molt i admiro la seva ètica de treball. És impressionant veure a algú que treballa 12 o 14 hores seguides cada dia amb aquest nivell d’atenció en cada detall. La Laura és molt intel·ligent i té una sensibilitat molt forta. Estic molt feliç per tot allò que li està passant. Em sento molt afortunada que ella sigui la persona amb qui estic fent això”.

“La Laura és una executiva amb visió i fortalesa i, alhora, un gran ésser humà”, comenta Pierluigi Gazzolo, CEO de ViX, la plataforma d’streaming de Televisa Univision, amb què THE MEDIAPRO STUDIO té una estreta relació de producció.

“La seva humilitat, empatia i desig constant d'aprendre la converteixen en una executiva única amb qui és un autèntic plaer treballar”, afirma Cristina Burzako, CEO de Movistar Plus+.

Erik Barmack, soci de THE MEDIAPRO STUDIO a la productora Wild Sheep Content, ha dit: “La Laura és excepcionalment bona a l’hora d’entendre les necessitats de negoci de les companyies audiovisuals en molts mercats de tot el món”.

Compromesa amb la igualtat d’oportunitats i la promoció del talent emergent, la Laura és la principal impulsora del Màster de Guió de THE MEDIAPRO STUDIO (a Madrid amb la UCM i a Barcelona amb l’ESCAC) i forma part dels Comitès de Diversitat i Sostenibilitat de GRUP MEDIAPRO. També ha estat inclosa en diverses llistes de dones destacades de la indústria de mitjans i l’entreteniment, com la Llista Forbes de les 100 dones més influents d’Espanya, la Llista Forbes de les 50 dones més influents de la indústria dels mitjans i de l’entreteniment espanyola, i en la llista de les 35 dones més poderoses de la televisió internacional per The Hollywood Reporter.

Membre del Board of Directors of the International Academy of Television Arts & Sciences i jurat dels premis Emmy® internacionals i dels premis Rose D’Or Latinos, Laura Fdez. Espeso és responsable de grans produccions per a cinema i televisió amb títols notoris com les pel·lícules El Buen Patrón i Competencia Oficial, les sèries de televisió The Head, Mano de hierro, Iosi, el espía arrepentido, El otro lado, la saga Vota Juan, Paraíso, Nasdrovia, Express, El Internado Las Cumbres, i docusèries i programes com Matar al presidente, Lola, Los 8 de Irak, MotoGP Unlimited, Fernando, Six Dreams, El Intermedio, Zapeando o La Resistencia.

En l’actualitat, l’STUDIO té dues noves pel·lícules en postproducció, El 47, de Marcel Barrena, i Hard Truths, la pel·lícula del britànic Mike Leigh rodada en anglès, i Intercambiadas, roda juntament amb ViX a Mèxic. A televisió, les novetats de ficció inclouen les sèries Celeste, en coproducció amb Movistar Plus+, Su Majestad, per a Prime Video, i l’estrena de Consuelo a ViX.

Laura Fdez. Espeso forma part del Comitè de Direcció i del Comitè Executiu de GRUP MEDIAPRO i assumirà la Direcció General del grup el pròxim 1 de gener del 2025.